darbuotojų nuomonės tyrimai

Darbuotojų nuomonės tyrimų tikslas – pažinti įmonės darbuotojus, didinti jų lojalumą, sukurti efektyvią motyvacinę sistemą bei stiprinti įmonės reputaciją.

Lojalus darbuotojas yra tas, kuris, paklaustas apie savo darbovietę, sako:

Mes esame šeima.
Kompanija turi sielą.
Mane supa geri žmonės.
Kompanijoje jaučiasi komandos dvasia ir verslumas.
Kompanija mane myli ir aš myliu kompaniją.

 

Kaip to pasiekti?

 

kas tai yra?

 

Darbuotojų nuomonės tyrimai tradiciškai atliekami tam, kad įmonė turėtų aktyvų, atsidavusį, veržlų ir laimingą kolektyvą.
Naudojama ir kokybinė, ir kiekybinė metodologijos. Tyrimo metu matuojamas darbuotojo lojalumas kompanijai, kuris priklauso nuo:


  • įmonės sistemos ir struktūros vertinimo (įmonės reputacija, funkciniai aspektai)
  • darbuotojo jausmo apie kompaniją (galimybės įmonėje skleistis; įmonės filosofijos, emocinės vizijos sutapimas su darbuotojo lūkesčiais ir vertybėmis)


N.B. Kaip kaina yra vienas iš banaliausių sprendimų skatinti žmones pirkti, taip ir atlyginimas nėra vienintelis darbuotojo lojalumą skatinantis veiksnys:

 

 

Kodėl darbuotojų pasitenkinimo tyrimuose svarbu tirti ir įmonės reputaciją?

Nors įmonės reputacija gali būti įvertinta ir sukurta, remiantis tik rinkos lūkesčiais (įmonės klientai ir vartotojai), ji nebus stipri, jeigu jos nepalaikys kompanijos žmonės:


 

kuo darbuotojų tyrimai skiriasi nuo kitų tyrimų?

 

Paprastai rinkos tyrimuose tiriamiesiems (vartotojams, pirkėjams, klientams) nėra svarbu gauti tyrimo „grįžtamąjį ryšį“, tačiau darbuotojų pasitenkinimo tyrimo post-analizė, rezultatų aptarimas, veiksmų plano organizavimas su darbuotojais – vieni svarbiausių projekto tikslų!

 

kodėl tai svarbu?

 

Ne naujiena, kad motyvuoti ir savo darbu patenkinti darbuotojai dirba geriau.


Įmonės darbuotojai apie savo kompaniją kalba ir skleidžia teigiamą ar neigiamą žinią – veikia  WOM (angl.: “word of mouth”) efektas. Jūsų darbuotojai gali būti puikūs kompanijos ambasadoriai!


Įmonės žmonės yra kompanijos vizijos, įvaizdžio ar reputacijos „šaknys“ – jei kompanija tiki jos darbuotojai, tikėtina, kad patikės ir klientai.